fredag, september 13, 2013

Jag skulle vilja tacka Shirley Clamp!

Sedan slutet på maj, när jag officiellt vart färdig hälsocoach och lämnade skolan, så har jag inte haft drivkraften. Jag har haft den med mig själv, träningsglädjen och motivationen. Men jag har inte haft nog, absolut inte nog mycket för att dela med mig till andra. Bloggen har blivit lidande, eftersom träningen har gått på slentrian - men trots att det är tråkigt att läsa om ("idag körde jag Bodystep...igen" etc) så behövdes det. Mindre tänka. 

Mera träna. 

Och leva. Njuta av sommaren. Ja, ni förstår. 

Men sedan, på väg till tisdagens sena kvällsträning hörde jag Shirley Clamp på radion. Det var reklam för viktväktarna, och Shirley berättade hur hon prövat alla dieter: bara äta kött. Bara äta frukt. Inte äta frukt. Äta soppor tre gånger om dagen. Inte äta fett. Inte äta socker. Bara äta fett. Men NU har hon funnit viktväktarna och det fungerar SÅ bra. 

Och jag blir så ledsen, för var försvann träningen i det här? Hur ätstört är inte alla dessa beteenden ovanför? När det finns bra, nyttig mat - som gör gott för kroppen - och underbar rolig träning som gör människor glada. Varför testade du inte att röra på dig, och äta bra Shirley? Och varför har vi fortfarande ett problem med övervikt om viktväktarna och alla dessa dieter är så bra! Folk tjänar så otroligt mycket pengar på att människor misslyckas med sina mål, och att dom kommer tillbaka för att försöka igen! 

Precis i den sekunden tändes gnistan igen, och brinner fortfarande. Nu är bara frågan hur? Förslag emottages tacksamt! Finns det någon i min omgivning som tycker att dom testat allt, men inget fungerade? Let me know! 


1 kommentar:

Petra sa...

Kan bara hålla med! Tänkte faktiskt samma när jag hörde reklamen idag. Med sund kost och träning kan man ju gå ner i vikt och hålla vikten nere över tid. Simple (and cheap) as that!
Nu har jag kört igång pass med arméfys här och nere i Timrå (Sundsvall). Önskar så att du kunde vara med nån gång! :D
Kramar i massor!