lördag, september 14, 2013

Ett långsamt svar - på en snabb fråga

Jag fick den här frågan för ett ganska bra tag sedan:

"Jag har en liten undran... Om du fick välja ett startpaket av saker som är bra att ha hemma när man ska börja träna, hur skulle det paketet se ut?"

Så jag läste frågan. Klurade. Och började analysera. Jag läser ju ganska mycket träningsbloggar, självklart ville ju jag svara något som visar att jag vet vad jag pratar om! Fina svar, som två olika slags protein, sport-bh med bra support och kompressionsstrumpor (och att ALDRIG någon i träningsvärlden reflekterar över att det är samma sak som stödstrumpor, beats me). Och ungefär där fastnade jag, mellan vad jag ville skriva och vad jag ville skriva. Visst, som tjej är det underbart med support och det kan likställas med himmelriket att ha en hel massa sportbh-ar...eller i alla fall minst två. Ni vet, så man slipper tvätta sin enda hela tiden. Men är det något man vill ha, eller något man absolut behöver? Bra skor är toppenfint att ha, men så dyrt? Funkar kanske ett par gamla gympaskor från början?

Så, efter lång fundering - fram och tillbaks, har jag kommit på två saker som är i allra högsta grad nödvändiga! Dels ett vitamintillskott. När kroppen börjar göra saker den inte är van vid, så blir det en påfrestning för immunförsvaret. Man kanske inte kommer undan den där förkylningen, som alltid kommer så lägligt när man precis kommit igång. Men kanske går den att lindra?

Mivitotal är ett superbra tillskott, jag märker själv skillnad på immunförsvaret när jag tar det. Det smakar inte mumma, men vad gör väl det? Det är värt det!

Okej, så nästa grej är ganska avgörande - man behöver en sjujäkla massa vilja. Har man bara det så spelar det ingen roll att man inte har stödstrumpor, snygga löpartights och senaste skorna från NASA. Man ger inte upp för det, man gör det ändå. Ut på powerwalk när tillfälle ges i den där sunkiga fotbollströjan från knattefotbollen 1995. Man kommer att lyckas, utan alla attiraljerna - och efter hand kommer man att upptäcka vilka saker man faktiskt behöver!

Okej. Då i kategorin, ej livsnödvändigt men bra att ha. H&M har oväntat nog riktigt bra sportbh:ar till riktigt bra pris. Dessutom håller dom länge, mina har överlevt alla dyra märken...märkligt nog.



Om man menar på att det absolut inte går att sätta sin fot på ett gym i den gamla fotbollstischan så vill jag först påpeka, köp inget dyrt. Det är så ledsamt att se alla träningskläder som säljes begagnade och i det närmaste oanvända.

Men fortfarande, men vitaminer och vilja klarar man vad som helst!

Inga kommentarer: