måndag, november 19, 2012

Proteinfluff

Alla som har hängt med den här bloggen vet att jag länge varit på ett quest för att hitta ett gott proteinrecept. Inte sådär okej-gott, utan supersmaskigt. Okej. Och jag kan nu meddela att närmare supersmaskigt kommer vi inte, låt mig presentera:

Proteinfluff

Först mixade jag frysta jordgubbar till en sörja, grejen med receptet är att allt ska vara kallt - då blir det ett fluffigt fluff.

 
Sedan tog jag en dl proteinpulver med vaniljsmak - men man kan säkert ta vilken smak som helst. Blandade det med 2 dl lättmjölk och jordgubbssörjan, sedan är det bara att vispa.

 
Tills elvispen luktar bränt och bunken går att vända upp och ner, med allting kvar förstås. OM man aldrig hamnar där kan det bero på att det inte är nog kallt, ställ in hela alltet i kylen en 15 minuter eller så.

Sedan är det bara att äta!

2 kommentarer:

Zandra sa...

Gud så spännande! Detta ska testas så fort jag är klar med FF! Uppdatera gärna med din favorit så jag vet vad som är the shit!

Viktoria sa...

Mums vad gott det lät, ska prova de till helgen istället för godis :)