måndag, september 26, 2011

"Undvik rakvatten, parfymer och andra starka dofter" Men pyttsan!

Bara för att man kommer en (jag vet, EN) gång till BVC indränkt i bensin och med en tändsticka i handen. En gång. Och, aldrig låter dom en glömma det.

Ja, nämen vart var jag nu - jo, vi har fått kallelse till den där 18-månaders-sevicen...skitkul. Tydligen så ska de små kunna fyra ord (helt allvarligt har jag inte riktigt koll på hur många vi förväntas kunna!). Men om någon frågar så kan Dino minst fyra ord. Han kan typ 400 ord! Jag ska upplysa BVC-sköterskan, vänligt men bestämt, att han kan sätta ihop typ fyrahundraordsmeningar. Utan att vara förmer, som förälder. Det är jobbigt med sådana föräldrar som tycker att dom är lite bättre bara för att deras barn kan gå genom en dörr, ta på sig skorna själv - sjunga den där himla sången i sound of music. I olika tonarter, själv. Jag är inte sån.

Jag menar, alla har ju inte underverk till barn - som kan säga "Nej!" fyrahundra gånger. Riktig snabbt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Bäst jag börjar drilla Aurora då. Annars är det kört!