måndag, november 29, 2010

Ibland behöver man dagar som denna, dagar som får alla andra att blekna.

Vi har haft en sådan dag. Vi började dagen med att träna, sedan mötte vi Marie och Joona på Eddahallen och badade. Sedan gick vi upp på hyllan där och åt lunch. Det var en supertrevlig del av dagen. Sedan for Marie, eftersom Joona var så trött att han somnade emellan tuggorna. Och jag och Dino stannade kvar, åt upp lunchen. Hade inget att skynda till. Inget att göra. Bara sitta och titta ut över simhallen. Busa, kramas och kelas. Titta lite till. Det var så underbart, att bara vara. Till slut packade vi ihop oss. For och handlade en snöskyffel. Tog det fördömda kortet. Och handlade en hel massa blöjor på Coop. Hemma åt vi en middag till tända ljus, lyssnade på julmusik. Stökade undan, och spelade lite Mario. Klockan 20 var vi tvungna att titta på Top Model (kanske för att förstå VAD som gick fel med körkortet?!). Dino somnade, vilket inte var så konstigt - han hade varit igång länge. Efter halva programmet plockade jag upp det sovande lilla knytet. Bäddade ner oss i soffan, och var lycklig. Dino vaknade förresten inte, jag fick bära upp honom sovande. Plugga in nappflaskan, och sedan sov han vidare. Det var den underbart, fantastiska delen av dagen.

Ida tipsade mig om en snökula/speldosa på Åhlens som Dino fick. Under den ska jag skriva "Från Mamma till Dino, julen 2010!"-och hoppas att den håller ett tag.

Dagar som idag skulle jag vilja spara i en liten sådan där glasbubbla. Man skulle kunna skaka på den, och så skulle man minnas alla känslor. Och känna alla minnen.

Inga kommentarer: