lördag, september 18, 2010

Klockan 9 imorse begav vi oss iväg mot Pingstkyrkan. Jag och Marie.

Och det var inte för en gudstjänst om ni trodde det. Där fanns det nämligen en massa galna kvinnor som härjade. Kvinnor som ryckte och slet i kläder, leksaker och inredningen. Dino särskilt. Han slet i gardinerna, tänkte väl kanske att dom var snygga - och att han ville ha dom på rummet. Vad vet jag. Men snygga var dom då rakt av inte. Det var 311 grader över celcius därinne, och jag tror att en resa till jordens mittpunkt hade känts kylig i jämförelse.



Du hälsade, men det verkade som om jag inte låtsades se dig? Ledsen. Jag såg dig nog verkligen inte. Det var all svett som rann ner i ögonen. Vet ni att det svider förresten.



I alla fall. Dino följde med, och det var ett styrketräningspass i sig. En liten kasse på ena armen, och en stor bebis på andra. Vissa tittade på orutinerade mig, medlidsamt och sa: "Ja, jaaaaaag lämnade bebisen hemma första gången jag var på klädbytardag". Men jahaja. Jag visste inte att det var okej att lämna en 5 månaders bebis hemma ensam, men då hade jag ju gjort det. Nästa gång lämnar jag honom hemma. Kan ju han kanske göra sig en kopp varm choklad och titta på Bolibompa.



Om jag hittade något? Ja. Även jag lyckades norpa åt mig några plagg. Efter att ha smygit upp bakom tanter med enorma svettlökar som frenetiskt sliter i kläder. Norpat en body där. Smygit under armen för att ta en byxa. Ja. Vad gör man inte för sin söta son?



Men det var ju faktiskt riktigt roligt, särskilt att fynda. Men jag har nog inte riktigt psyket för det där - är alldeles för mesig.



Det vart:
3 par byxor.
4 stycken bodys.
1 myspysdress.
2 stycken tjockare tröjor.
1 dreggellapp.
4 stycken haklappar.
9 par sockar.
3 par stickade tjocksockar. (eftersom Dinos mamma inte kan sticka...)
1 par vantar, som någon kan få om dom vill ha dom. Jag trodde det var sockar...
Allt för 200 kr lite drygt.
Over and out.

Inga kommentarer: