onsdag, september 29, 2010

Här kommer listan med mina drömyrken. Och jag har varit noga med att ta med varenda ett - ska det vara dröm så ska det.

Jag skulle vilja arbeta som...

...filmöversättare. Det händer ganska ofta att jag ser filmer, och tycker att dom översatt tokigt. Jag har alltid gillat språk, och jag tror att jag på allvar skulle kunna passa för det.

...florist. Jag må vara kass på att odla saker, och mina gröna fingrar verkar vara täckta av vad som närmast skulle kunna kallas blommornas mjältbrand. Men. Ge mig dom färdigodlade - och kanske skulle jag kunna göra en snygg bukett av det.

...affärsbiträde. I en klädaffär. Hänga fram nya kläder, ja och allt annat. Gärna Lindex, om jag var på typ JC eller liknande skulle jag känna mig så nedrans gammal. Kanske barnens hus?

...konditor. Jag skulle vilja göra sådana där vansinniga tårtor, färgglada med en massa detaljrika figurer. Allt skulle gå att äta, och vara supermumsigt.

...djurskötare. På en stor djurpark. Tänk dig själv att få mata sjölejon och vanliga lejon, på en och samma dag.

...polis. Vet inte varför, men detta är en tanke som legat och gnagt i bakhuvudet till och från. Den kommer fram då och då, och jag brukar fantisera lite om att söka in - men sedan försvinner den. Kanske, kanske inte.

...rockstjärna. Den ultimata drömmen. I den står jag framför massorna, medans dom skriker och vill ha mer! Höra mer! Ja. I den drömmen kan jag även sjunga OCH spela gitarr. Vissa drömmar är kanske bäst att ha just som det - drömmar.

...hundar. Jag skulle vilja jobba med hundar, på ett eller annat sätt.

När jag var liten ville jag bli:

...lastbilschaufför. Jag såg framför mig hur jag körde land och rike runt, och lyssnade på musik. Med en hund.

...läkare. Jag hade nog sett lite för mycket "doktorn kan komma".

Det finns nog fler, och alldeles säkert ska jag behålla listan på min mobil. Vem vet när just det jobbet med J passerar genom huvudet. Jag har just tittat på Whale Wars - och kanske mest av allt vill jag hitta något att brinna för, som dom gör. Jag tror kanske att jag brinner för mitt jobb jag ju faktiskt har - men jag minns inte riktigt. Har ju inte varit där på 9 månader? Och det verkar mest vara tungt där nu. Men brinner jag för det? Jag vet inte. Men innan jag gör något förhastat - som att utbilda mig, köpa ett konditori eller skaffa ett skivkontrakt på lösa grunder - har jag tänkt ta reda på det.

Over and out.

Inga kommentarer: