måndag, september 20, 2010

En himla underlig dag, har ni varit med om sådana?

Allt var som vanligt. Jag och Dino ilade till mammacore, denna gång. Blir bodycombat på onsdag - och jag är hur taggad som helst. Dom gjorde det just på Biggest Looser, och det såg riktigt roligt ut. Ja. Just ja. Mammacore. Dino gjorde kalas i brallan. Men han var glad ändå. När vi kom hem öppnade jag posten, och såg ett brev från Alltele. Ett "tack för din beställning"-brev, med fel adress. Helt säker på att brevet kommit fel, ringde jag till dem. Men nä. Det fanns en beställning på Davids personnummer - på ett internet, 100 mbit/s. Fast det skulle kopplas in på en adress på sjungande. Jag intygade att vi INTE hade beställt något, att vi redan hade internet. Och att vi för tusan inte ens varit in på deras hemsida. Numret som personen angett var inget jag någonsin hade hört - och till slut förstod även Alltele att något var riktigt tokigt.

Nu är min fråga till dig, dumma bedragare. Tror du att jag bara skulle kasta med ditt internet i räknings-högen? Låta dig njuta av ditt 100 mbit/s bredband - medan jag sitter här med vårat trådlösa modem i handen. Hängandes från stolen, så långt sladden når, för att få någon slags täckning. Men aldrig. Oh aldrig.
Over and out.

Inga kommentarer: