fredag, augusti 13, 2010

Om inredning in general. Och tv-bänken in particular. Kl. är 01.51.


Torsdag = Ernst-dag. Idag kändes det extra trevligt - eftersom vi fått upp nya tv-bänken, och vi kunde glatt konstatera att trots att den inte var gjord av rundstav eller armeringsjärn så var den ändå stylish. (Nu förstår ju inte ni icke-ernst-lovers därute, men Ernst har en thing för rundstav och armeringsjärn. Och för att kalla grejjer för stylish.) Vi har lite projekt på gång här hemma, och imorgon ska vi fortsätta att fixa till det. Jag har en plan jag är lite eld och lågor över. Ernst would be proud of us...
(Här är mina ljusstakar - typ 14 kr styck)

Idag så har vi mammafikat på Tuvagården. Och det var mycket trevligt - härligt att det är ett gäng med högt till tak. Annars hade nog jag fått sitta själv och fika. Dino var på väldigt...hrrmmm...livligt humör. Han som brukar vara så lugn och timid, hade en uppvisning i vilka decibelnivåer en 4 månaders bebbe kunde uppbringa. Glädjetjut. I massor. Tänk dig en spädgris. Som någon klämmer på. Eller ett marsvin. Som någon trampar på. Eller larmet inne på CK, sekunderna innan det kommer en väktare och glidtacklar omkull en (inte för att jag testat.). Ja, ni förstår. Jag hörde det. Alla på Tuvagården hörde det. Det sägs att vissa av getterna i alperna hajjade till, men jag har inte fått det bekräftat.

Tur att det är glädjetjut i alla fall, han är ju min lilla gladskit.



Nu blir det att vila upp sig. Imorgon blir det stan med David. Han är rolig han, och lite dement kanske? Varje vecka längtar han efter att fara en sväng till stan. Varje gång vi tagit oss till stan, kommer han på att han inte gillar stan. Sedan ojjas han om det i några dagar. Sedan längtar han efter att fara till stan igen - sedan rullar det på... Jag längtar då. Och jag gillar stan.

Over and out.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så det var dej jag försökte preja av vägen när vi kom till Tuvagården. Tyckte väl det var misstänkt likt dej och din svarta bil :-)

Lindy sa...

Välkommen till min blogg!
www.smedensfruga.blogspot.com